Dear reader, thanx a lot for visiting this blog..do follow by clicking the button below..tqvm..:)

Mar 6, 2008

PRU 12

tahun ni merupakan tahun pertama daku menjadi pengundi untuk pilihanraya umum Malaysia.

kalo di ikutkan umur..sepatutnya 2008 adalah kali kedua daku akan mengundi..tp sebelum ni daku terlupa nak mendaftar...hahahaha....alasan yg standard la tu...

nasib baik SPR bukak kaunter kat depan perpusatakaan aritu..kalo tak rasanya sampai arini pun daku akan 'terlupa' nak mendaftar..hahahaha...

nak kata excited...ada la jugak..selalu tengok student2 aje beratur nak mengundi wakil2 MPP diaorg..kali ni maybe daku pulak kene beratur ngan rakyat2 Malaysia yang lain untuk mengundi wakil2 rakyat kitaorg...tapi calon kat tempat daku nak mengundi tu pun daku tak tau sape..hahaha...sungguh tidak campur urusan2 politik di Malaysia nih...nnt la sampai umah baru survey dgn abah n mak..

kalo di ikutkan jugak, abah daku mmg sangat bergiat aktif dalam bab2 politik nih n mak daku ialah penyokong kuatnya...abah daku tu..rasa2nya dalam setahun dua lagi nama dia agaknye naik as calon..ntah le..tp abah daku tu mmg sangat patriotik...mungkin pengaruh dari arwah datuk daku kot..

ingat lagi masa kecik2 dulu daku selalu heran bila balik kg aje mesti nampak arwah atuk duduk kat meja kerja dia yg betul2 mengadap pintu masuk umah dia n siap pakai baju mcm nak pegi keje..siang malam sama aje..n atas meja keje dia tu banyak giler buku2, fail2, dokumen2...tp masa tu kecik lagi..paling hebat pun yg daku akan kacau arwah ialah dengan duduk atas riba dia n suh dia ajar daku baca paper jawi..dulu2 kat umah arwah atuk daku mmg takkan jumpa suratkhabar tulisan rumi...semuanya tulisan jawi...n daku sendiri pandai membaca tulisan jawi melalui arwah atuk lah..baca aje la reti..tulis fail..muahahaha...sbb atuk lupa ajar menulis jawi...hahahaha...

lepas tu..selalu aje ada org dtg umah jumpa ngan arwah atuk...skrg ni baru lah daku faham..arwah atuk dulu mmg seorang yg sgt2 aktif dlm politik nih....kiranya mcm wakil rakyat kg tu kot...ntah le..n skrg bakat tu ada kat abah daku pulak...n mak daku pun sangat menyokong ke-aktif-an abah daku tu...rasanya dlm seminggu dua ni..kalo daku tepon mak..mesti dengar kat background tu suara abah daku tgh berceramah...berkempen kot..hehehe...bagus lah..sape lagi nak teman abah daku kalo bukan mak kan...sangat sesuai...:)...

so..utk tahun ni, daku rasa kalo daku tak blk mengundi..mesti nnt telinga daku pulak kene ceramah dek abah n mak...mcm mana ye keadaan nye nnt..hehehe..kalo tgk kat tv mcm kene beratur panjang...org yg ramai...hmm..entahle...

tp yg tak bestnye..blk kg kali ni semata2 utk mengundi aje la...sbb hubby outstation hari isnin tu..kene la chow balik kuantan 08/03 tu jugak..mcm penat aje la nnt...harap2 abglong tak jadi gi kelantan..leh la tumpang kete dia aje...hehehhe...blh la hubby rest sikit...sbb kalo takde tiket kl-kuantan, hubby kene hantar daku balik kuantan dulu n ahad hubby kene gi kl semula..sangat kesian mcm tu...

kepada kengkwn sekalian..mengundi lah dengan sewajarnya...hehehe...

adios...chow chin chow...

1 comment:

alerts said...

Read your article, if I just would say: very good, it is somewhat insufficient, but I am still tempted to say: really good!
runescape gold