Dear reader, thanx a lot for visiting this blog..do follow by clicking the button below..tqvm..:)

Sep 18, 2006

rumah baru...

hmm..ari ni dtg opis dgn badan yang sakit2..kaki yg tak mampu nak berpijak di bumi nyata...hehhe..kritikal kan..sabtu ahad baru2 nih..daku, hubby dan family kaklong ku bergotong royong di umah baru daku..memula tu daku dan hubby ingat abglong dan kwn dia je yg dtg..tup..tup..abglong bwk anak beranak dia sekali..termasuklah bonda ku yang terchenta..terkejut badak daku dan hubby...dah la minggu ni dlm mood nak pindah..seme barang kat umah sewa ada yang dah diangkut ke umah baru..so..tunggang terbalik le umah sewa tu sekarang..bila ada tetamu ni..mula la daku dan hubby tak senang duduk..tp disbbkan diorg ahli keluarga sendiri..kitaorg buat dono je le...hahaha...siap ckp lagi kat diorg jgn terkejut tgk keadaan umah sewa kitaorg tu.

Pagi ahad..abglong dan kwn dia tu serta hubby daku sekali la memulakan projek membancuh simen...kitaorg nak simen ruang kat belakang rumah..cadangnye nak buat tpt sidai baju..tp tgk dulu la..sbb takde pulus lg nak sambung atap kat bahagian tu..kang sidai2 baju..kene lak hujan..naya aje..hehehe...daku dan kaklong pulak mengerjakan rumput2 yang br dihantar dari nursery..penat nye tak tau la nak ckp..rumput2 tu nampak aje sekeping2 nipis..tp kalo angkat..leh tahan beratnye..rasanya ni le first time daku terlibat dgn kerja2 mesra alam nih..sblm ni tak kisah pun dgn pokok2..rumput..bunga...especially kalo blk umah bonda..tp dah ada umah sendiri ni..ada tanah lak yg kene jaga kat tepi2 rumah tu..kene la create hobi baru..hehehe..lepas ni balik keje tak le daku tido petang2..hehe..boleh siram2 pokok..cabut2 lalang..insya allah..

Dalam kul 1.30 seme keje menyimen dan menanam rumput selesai...family kaklong ku terpaksa rushing balik ke kl semula sbb bonda ku dah mengeluarkan arahan...ingatkan nak lepak2 lama sikit..tp bonda ku nak bertolak ke kuala kangsar lak nak bas kul 9 malam..so..terpaksa la cabut awal dari kuantan..agak terkilan gak rasa di hati daku ni sbb iyela kan..diorg dah tolong..bukan tolong bende2 kecik2 tu..ingat nak gi ronggeng2 kasik happy2 sket..hehe..tp dah terpaksa blk jugak..so..tak leh la nak buat apa dah..lepas lunch sesama..diorg pun chow chin chow...daku dan hubby sambung la keje2 yg tak beres lg kat umah baru tu....daku membersihkan dalam rumah..hubby lak bersihkan kawasan belakang rumah...rasanya masa buat keje2 tu..tak rasa penat pun..bila dah blk rumah..ya allah..sakitnye kaki dan badan ni terkata...tp bila memikirkan tak berapa lama lg daku dan hubby akan pindah masuk ke rumah baru tu..rasa happy lak..hilang kejap rasa penat lelah tu...hmm..bila korang nak beli rumah pulak..best tau ada rumah sendiri ni..bebas nak mengubahsuai rumah tu sesuka ati...hhehhe...tp pulusnye kene ada la..

Oklah..dah panjang le mini cerpen daku nih...kalau nak tgk gam,bar rumah daku..klik la link album Admie's Album tu...ok..ya jak..chow chin chow...:D